Advies en tips om een zorgeloze reis voor te bereiden:

Hotel voucher

Zodra U de reservering hebt afgehandeld, ontvangt U in uw email bus de bevestiging van deze reservering (een voucher). Op dit document, de voucher, vindt U alle informatie met betrekking tot uw verblijf. Dit document dient U te presenteren aan de receptie van uw hotel; het stelt de receptioniste in de mogelijkheid om U de sleutel van uw kamer te overhandigen. Dit document is het enige bewijs dat uw kamer wel degelijk voor U is gereserveerd.

Bovenop deze voucher, bereidt U ook best uw kredietkaart voor om de extra’s, die U in dit hotel zal spenderen, te betalen.

In geval van laattijdige aankomst

Bepaalde hotels beschikken niet over een receptie die ’s nacht openblijft. Ze bieden daarentegen wel een nachtservice of een interphone die de check in mogelijk maakt. Wij raden U aan het hotel in te lichten omtrent uw uur van aankomst zodat al het mogelijk kan worden gedaan om uw toegang te vergemakkelijken.

Check in

Het feit dat U zich presenteert aan de receptie om uw kamer in ontvangst te nemen, wordt de ‘check in’ genoemd. Gedurende uw check in dient U uw voucher (bevestiging van uw reservering), uw paspoort of identiteitskaart te presenteren. In bepaalde omstandigheden zal de receptioniste vragen om een politiefiche in te vullen. In geval van laattijdige check in, raden wij U aan het hotel te waarschuwen.

Check out

Het feit dat U zich presenteert aan de receptie om Uw sleutels te overhandigen en uw rekening te betalen (extra), wordt de ‘check out’ genoemd. Tijdens de check out, zal men U vragen uw extra’s en verblijfstaksen te betalen. De check gebeurt traditioneel steeds om 11U00 ’s ochtends. De hotel conciërge zal U het exacte uur meedelen bij uw aankomst.

Drinkgeld

Drinkgeld geven is op zichzelf niet verplicht. In bepaalde landen is het aangeraden 10 % van de totale rekening te voorzien als drinkgeld. Wij raden U aan inlichtingen in te winnen in de reisgidsen van het land van verblijf.
 
Genieten van de beste tarieven
 
Een zakenhotel wordt minder druk bezocht tijdens weekends (vrijdag- en zaterdagnacht). Het is dus gebruikelijk dat men geniet van interessante aanbiedingen in dit soort van hoge standaard hotels.
 
Wat is inbegrepen in de prijs ?
 
De prijs bevat de prestaties zoals die zijn beschreven in de gekozen offerte. Bijvoorbeeld : de nachten en eventuele maaltijden die zijn gekozen. Voor een simpele hotelreservering moeten de verblijfstaks eveneens direct aan de hotelier worden betaald; deze varieert naargelang de bestemming maar loopt nooit hoog op). Voor de aanbiedingen van een ‘package’ tour operator (verschillende prestaties voor een unieke prijs), zijn de verblijfstaksen inbegrepen in de prijs.

De voorgestelde prestaties

U kan kiezen uit verschillende hotel prestaties en packages aangeboden op onze website.

Enkel verblijf :

het betreft hier enkel de kamer zonder enige bijkomende prestatie. Het ontbijt en andere maaltijden kunnen rechtstreeks in het hotel of in een andere zaak worden genuttigd.

Verblijf en ontbijt :

het ontbijt is inbegrepen in de prijs van de overnachting. Het is belangrijk duidelijk te maken of het om een continentaal ontbijt gaat (brood, boter, jam, koude en warme drank). De niet-traditionele ontbijten (english breakfast, continental breakfast …) zijn vaak beschikbaar mits betaling van een toeslag.

½ pensioen :

het ontbijt en de avondmaaltijd zijn inbegrepen in de prijs. De maaltijden zijn vaak onder buffetvorm.

Vol pensioen :

drie maaltijden zijn inbegrepen in de prijs. Ochtend, middag en avond. Soms zijn ook de dranken aan tafel inbegrepen.

All inclusive :

alle maaltijden en alle dranken zijn inbegrepen in de prijs. Bepaalde bijkomende activiteiten zijn eveneens inclusief deze formule.
 
Annulering of wijziging van de reservering

Indien U uw reservering wenst te wijzigen of te annuleren, raden wij U aan alle informatie die is opgenomen op uw voucher, te raadplegen. Neem vervolgens contact op met uw onze hotel service om U te helpen deze verandering uit te voeren. hotel@belgotrip.be