Advies en tips om een zorgeloze reis voor te bereiden:

Is het mogelijk de wagen in een ander land terug te brengen?
 
Dit is afhankelijk van het land en verhuurbedrijf. In sommige gevallen is dit niet mogelijk, in andere gevallen is deze dienst voorhanden op verzoek en onderhevig aan voorwaarden en een toeslag. U kunt dit terugvinden in de algemene voorwaarden van het verhuurbedrijf. U kunt bij uw reservering invullen dat U een internationale ‘one-way’ (één richting) wenst. Onze reserveringsafdeling zal U informatie verschaffen in verband met beschikbaarheid, toeslag en voorwaarden. U kunt ook onmiddellijk ons Service Centre contacteren om na te gaan of de internationale ‘one-way’ van uw keuze beschikbaar is. Het telefoonnummer is +31 (0) 252 343210 en U kan er terecht van maandag tot vrijdag van 08:00 tot 20:00 (GMT tijd) en van zaterdag van 09:00 tot 18:00 (GMT tijd).

Hoe werkt de NoRisk waarborg ?

Ingeval van een ongeval, diefstal of inbraak, zal het verhuurbedrijf U verantwoordelijk stellen voor het volledige bedrag van de persoonlijke aansprakelijkheid. Mocht U worden gevraagd om deze persoonlijke aansprakelijkheid ter plekke te betalen, dan zal Holiday Cars de kosten later terug betalen. Het is onze wens U een zorgeloze vakantie te bezorgen. Raadpleeg onze algemene voorwaarden. De Holiday Cars No Risk garantie is geldig voor al onze klanten.

Wat is de maximum leeftijd voor een wagen te huren ?

Sommige autoverhuurbedrijven hebben, naast een minimum leeftijdbeperking, ook een maximum leeftijdbeperking. Dit varieert van land tot land. De leeftijd beperkingen kunnen worden teruggevonden in stap 2 (Selecteer wagen) door een autoverhuurbedrijf te selecteren en op de voorwaarden te klikken. U hebt dan een overzicht van de voorwaarden van het verhuurbedrijf, inclusief de leeftijdbeperkingen.

Wat is CDW verzekering?

The CDW (collision damage waiver) is altijd inbegrepen in onze prijs. De CDW dekt de mogelijke schade aan de huurwagen ingeval van een ongeval met een andere wagen op de publieke weg of ingeval van vandalisme. In de meeste gevallen zal een persoonlijke aansprakelijkheid van kracht blijven. Deze kan worden afgekocht met de NoRisk waarborg van Holiday Cars.

Wat is een platinum package ?

Een platinum package houdt meerder bestuurders in en een gratis volle brandstoftank. Voor precieze informatie verwijzen wij naar de algemene voorwaarden van het autoverhuurbedrijf in stap 2 (selecteer een wagen).

Ik las op uw website dat U ‘onbeperkt aantal kilometers’aanbiedt; klopt dit?

Wij bieden inderdaad een onbeperkt aantal kilometers voor bijna elke locatie. De enige uitzondering is, in sommige gevallen, Australië. Dit hangt af van de locatie en de huurperiode. U kunt hieromtrent meer informatie vinden in stap 2 van de boeking procedure.

Ik wens een wagen te huren maar beschik niet over een kredietkaart. Is het mogelijk cash te betalen of vooraf cash te betalen ?

Men kan in principe geen wagen huren zonder een kredietkaart. Andere betaalmogelijkheden zijn enkel beschikbaar op verzoek en beschikbaarheid hangt af van het autoverhuurbedrijf en het land.

Kan ik een navigatiesysteem huren met mijn autohuur?

In sommige locaties is het mogelijk een navigatiesysteem te huren. Om te weten te komen of U bestemming hier deel van uitmaakt kan U een kijkje nemen op de huurvoorwaarden (stap 2 : selecteer een wagen op onze website) of contacteer onze klantendienst op telefoonnummer 0031-252343210.
 
Ik wens een wagen te huren voor een langere periode dan 3 weken, heb ik recht op een korting ?

Indien U een reservering maakt voor een periode langer dan 21 dagen, zal U recht hebben op een korting van 5 %.

Waar kan ik het reserveringsnummer vinden dat betrekking heeft op mijn betaling ?

U kan het reserveringsnummer vinden in de bevestiging e-mail die U ontvangt na uw reservering te hebben uitgevoerd. Mocht U geen bevestiging e-mail hebben ontvangen, gelieve dan onze klantendienst via info@holidaycars.com of telefonisch te contacteren op +31 (0) 252 343 210.

Heb ik een internationaal rijbewijs nodig om een wagen te huren ?

De voorwaarden met betrekking tot rijbewijzen variëren naargelang de locatie en de leverancier. In stap 2 van de reserveringsprocedure (selecteer een wagen), kan U de voorwaarden per leverancier raadplegen en te weten komen wat de speciale voorwaarden zijn met betrekking tot het rijbewijs. Uiteraard kunt U ook steeds onze klantendienst raadplegen op +31 (0) 252 343 210. De kantooruren zijn van maandag tot vrijdag van 08:00 tot 20:00 en op zaterdag van 09:00 tot 18:00;

Kan ik mijn huurwagen op een ferry meenemen?

Het is niet mogelijk uw huurwagen op een ferry te plaatsen omwille van de verzekering. U kan daardoor bijvoorbeeld niet een wagen huren in Spanje en naar Marokko rijden. Indien U een wagen wenst te huren om verschillende eilanden te bezoeken van bijvoorbeeld Nieuw-Zeeland, dan zal U een verschillende verzekering moeten afsluiten voor elk eiland.

Mag ik de CDW afwijzen en de dekking gebruiken die voorzien is door mijn kredietkaart ?

Het is niet mogelijk om de CDW te weigeren en de dekking te gebruiken die is voorzien door uw kredietkaart.

Ik wens een wagen te huren in Groot-Brittannië. Levert U ook een wagen met linkerstuur (LHD) ?

U zal altijd een wagen ontvangen die conform is met de lokale verkeersregulering. Dit impliceert dat U in Groot-Brittannië een wagen zal ontvangen met een rechterstuur (RHD).